УКР
УКР

Директор Кіровоградської філармонії обманув представників діаспори в США

0 0 - 0 0

Якщо коротко. Завдяки народному артисту України Анатолію Кривохижі, театр музики, пісні і танцю “Зоряни” Кіровоградської філармонії, отримав змогу співпрацювати з одним з провідних хореографічних колективів української діаспори в США – ансамблем “Волошки”. В рамках співпраці за підтримки поважних американських організацій та фондів, було витрачено більше 3 мільйонів гривень (350 тисяч $), зокрема на можливість трьохмісячного перебування Зорян в США, занять в школі-студії всесвітньо відомого хореографа Марка Морріса на Бродвеї в Нью-Йорку. Спеціально для Зорян і Волошок, Морріс створив хореографічну постановку – “Карнавал звірів”, яка отримала багато позитвиних відгуків американських імпресаріо й в поєднані з програмою “Відродження Ятраня”, підготовленою легендарним для України хореографом Анатолієм Кривохижею (наразі Кривохижі 88 років).

Однак не все сталось як гадалось. По поверненню в Україну, директор філармонії за участі найвідомішої інтригантки регіону – заслуженої артистки України Антоніни Червінської, розірвав будь-які звязки з американською стороною, надіславши лист, який шокує своєю радянськістю та недипломатичністю. Антоніна Червінська – мабуть чи не єдиний на Україні художній керівник без вищої освіти, яка відома зокрема тим, що під час перебування Заслуженого ансамблю танцю України “Ятрань” в США в 70-х роках, її було затримано американською поліцією за крадіжки в супермаркеті. В той раз був значний скандал, другого секретаря міськкому КПРС, що відповідав за поїздку – було знято з посади. А Антоніна Миколаївна, на партійних зборах відповідала гордо – ТАК, Я КРАЛА!

Однак, наразі йде мова не про стан культури на Кіровоградщині, і не про те, що непрофесійність очільників управління культури області вже призвела в 2000-х роках до знищення колективу “Ятрань”, занедбання ще кількох відомих в Україні хореографічних ансамблів. Мова про те, що в минулому році між американською і українською стороною, в особах Тараса Левицького та Миколи Кравченка, було підписано Контракт про співпрацю, який передбачав подальшу співпрацю та гастролі Зорян до США, Канади, Італії, турне по Європі в 2013 – 2014 і подальших роках. Однак, внаслідок непрофесійної та незрозумілої поведінки керівництва кіровоградського колективу (для довідки – Микола Кравченко очолює обласну філармонію з 1983 року й в цьому році відзнача 30-річний ювілей свого сюзеренітету в державній установі культури, яку він вже давно вважає своєю феодальною вотчиною). Начальник управління культури Кіровоградської обласної адміністрації Валентина Животовська, яка за посадою мала б представляти державу і інтереси громади в цій справі, елементарно абстрагувалася від її вирішення і звела всю роботу до офіційних переписок з Левицьким, вичікуючи перед відповіддю на кожен з листів майже місяць. Як наслідок, незважаючи на втручання губернатора області, ситуація за рік так і не зрушила з мертвої точки, хоча американська сторона на вмовляння небайдужих кіровоградців, відмовилася від ідеї подання позову до суду (згідно з Контрактом, справа буде вирішуватися в судах штату Пенсільванія за американським законодавством і грозила б бюджету Кіровоградської філармонії збитком у щонайменше 4 мільйони гривень).

Що ж. управління культури і філармонія з березня 2013 року вели полеміку з Радою “Волошок” і робили вигляд мовчазної зацікавленості в гастролях, однак як стало питання приїзду Тараса Левицького, американсько-канадських імпресаріо, фахівців-хореографів в Кіровоград для перегляду та фільмування програми гастролей, то на подив усіх виявилося, що ПРОГРАМА ТО НЕ ГОТОВА. Частина підготовлена Анатолієм Кривохижею – знищена й перероблена, частина Марка Морріса – взагалі ні разу не репетирувалася під формальним й надуманим внаслідок непрофесійності дирекції приводом неможливості репетицій за умовами Контракту.

Наразі американська сторона перебуває в стані повного нерозуміння й усвідомлення того, що усі дії кіровоградської влади, яка має тісні неформальні зв’язки з керівником філармонії – найбільшої концертної зали в області, були лише блефом за для затягування ситуації та спонукання нашої діаспори відмовитися від проекту, який мав великі перспективи, однак отримав присмак провалу і повного фіаско української хореографії.

Як повідомив Левицький, наразі ним підготовлено листи з проханням втрутитися в ситуацію на нових профільних міністрів – міністра культури Новохатька, міністра закордонних справ Кожари. Крім того не заперечується можливість звернення до депутатського корпусу Верховної Ради України, керівництва Уряду України, Президента України, а також до міжнародних, урядових організацій, сенаторів США.

В Контракті підписаному у 2012 році, чітко прописано імперативну норму гастролей у разі наявності коньюнктурної пропозиції, однак українська сторона, впевнившись в відсутності тіньових схем та відкатів в даній співпраці, ігнорує вимогу Контракту.

А наразі маємо директора філармонії, який гнобить колектив, звільнених працівників, вижитого на вулицю 88-річного Анатолія Кривохижу народного артиста України, почесного громадянина міста Кіровограда, кавалера орденів Леніна, Трудового Червоного Прапора, Честь і Слава Кіровоградщини, медалі Вірського… людини яка готувала українську збірну балетну групу до Олімпіади 1980 у Москві. А ще мажмо, не ми, а Микола Кравченко – триповерховий будинок у центрі міста, джип Ніссан Кашкай за 250 тисяч гривень, депозитні рахунки на десятки тисяч доларів. І це все на заробітну плату 3500 грн.

Дуже прикро, що такі “бізнесмени” галузі культури України ганьблять із дня у день українське мистецтво, перетворивши його на інструмент для власного збагачення й грабунку державного бюджету, меценатів, артистів.

Далі буде…

Спеціально для ІСTV. Небайдужа кіровоградка Вероніка Присяжнюк.

26.06.2013 10:03

0 0 - 0 0



Топ відео

    Поки що немає матеріалів ...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

ВГОРУ